سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 استراتژی بازاریابی چند کاناله برای مقیاس گذاری تجارت الکترونیک

یک کاتالوگ عمدی و متمرکز مخصوص هر کانال داشته باشید

روی هدف قرار دادن هر کانال تمرکز کنید هرگاه توجه مشتری بالقوه ای را به خود جلب کنید (چه در بازار باشد و چه در سایت تجارت الکترونیکی خود) ، آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که خطر ادامه حرکت آنها را داشته باشید زیرا کالاهایی که با آنها مطابقت دارد نشان داده نمی شود مقاصد در حالت ایده آل ، مشتری باید بتواند کالای مورد نظر خود را جستجو کند - یا از طریق موتور جستجوی سنتی یا جعبه جستجوی بازار - و در سه کلیک یا کمتر روی محصول عالی قرار گیرد. درست مانند سئو وب سایت ، اطمینان از اینکه کاتالوگ شما حاوی کلمات کلیدی و توضیحات مناسبی باشد از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

خواه هنوز در مراحل ابتدایی متحد کردن رویکرد تجاری خود هستید یا به دنبال ارزیابی کاتالوگ های موجود هستید ، از داده های مشتری به عنوان راهنما استفاده کنید. با دانستن اینکه اغلب SKU های خاص برای کانال های خاص مناسب تر از بقیه هستند ، به طور مرتب محصولاتی را که در بازارهای فعال شما به فروش نمی رسانند بررسی کنید. از بین بردن شلوغی و سرعت ، سرعت و احتمال یافتن یک محصول مناسب بدون نیاز به غربالگری کالای مورد علاقه خود را افزایش می دهد. به عبارات جستجو توجه کنید که خریداران را به لیست محصولات شما با بالاترین عملکرد تبدیل می کند. آنچه را که مفید است برای کسانی که عملکرد کمتری دارند اعمال کنید. در موارد شدید ، حذف لیست های راکد و محصولات را در نظر بگیرید.

 

لازم به ذکر است که گرچه کاتالوگهای متمرکز متناسب با مشتریان شما مهم هستند ، کاتالوگهای بزرگ هیچ معامله کننده ای نیستند - به شرطی که کالاهایی که از طریق کانالهایی که می فروشید ، عمدی و هدفمند باشد.

 

هرچه هوشیار و تعمق بیشتری در مورد آنچه که می فروشید و در کجا انجام دهید ، به احتمال زیاد لیست کالاهایی که می فروشید در کانال های فروش شما متفاوت خواهد بود. حتی در این صورت ، مهمترین چیزی که باید از دید بازاریابی بخاطر بسپارید این است که حتی اگر کاتالوگهای شما ممکن است از یک سایت به سایت دیگر متفاوت باشد ، حفظ ثبات تمرکز یک برند مهم است. سازگاری در ارائه و مارک تجاری باید در کل حضور شما در تجارت الکترونیک باقی بماند. کلمات کلیدی ، آرم ها ، طرح های رنگی ، سبک های تصویر و لحن پیام رسانی شما باید یک اشتراک و آشنایی را برای خریداران در هر کجا که با محصولات شما روبرو می شوند ایجاد کند. در نحوه ارائه محصولات خود به همان اندازه که در انتخاب محصولات موردنظر خود هدف دارید ، هدفمند باشید.

 

 

 

4. یک تجربه خرید مطمئن و سازگار از پایان به پایان را تنظیم کنید

خرید قابل اعتماد باعث رضایت مشتریان می شود راه اندازی کاتالوگ تجارت الکترونیکی یک قدم بزرگ است ، اما تنها آغاز کار است. شما باید مطمئن باشید که کسب و کار شما قابلیت اطمینان و عملکرد مطابق با سازگاری را در تمام کانال هایی که می فروشید ارائه می دهد.

 

مشتریان باید برند شما را با یک تجربه خرید مثبت و بدون دردسر همراه کنند.

 

گرچه مهم است که فرآیند خرید آنلاین برای مشتریان بصری و راحت باشد ، اما بسیار مهم است که عملکرد شما نیز قابل اعتماد باشد. حتی اگر یک خریدار را با محصول عالی او مطابقت دهید ، مشکلات لجستیکی و تأخیرهای حمل و نقل می تواند بر رضایت مشتری تأثیر منفی بگذارد. بدتر اینکه ، شکایات تکرار تحقق ممکن است منجر به تعلیق حساب و حتی خاتمه در برخی از بازارها شود.

 

یک پلت فرم مدیریت موجودی همه کاره مانند Sellercloud می تواند به ساده سازی همه جنبه های روند تحقق شما کمک کند. علاوه بر این ، متمرکز کردن انبار کردن ، حمل و نقل ، ردیابی سفارش ، بازده و گردش کار عملیاتی شما می تواند به شما کمک کند از انواع خطاهای تدارکاتی که هزینه و وقت و تجارت تجارت الکترونیک شما را می گیرد جلوگیری کنید.

 

 

 

5. اولویت بندی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

مدیریت ارتباط با مشتری یک اولویت است. ارزش درک و ابراز قدردانی از مشتریان شما چیزی است که هرگز قابل اغماض نیست. پرورش روابط مثبت و پاسخگو با مشتریان یکی از عوامل کلیدی در رشد نام تجاری تجارت چند کانال است. نه تنها علامت های رضایتمندی بالا منجر به بازخورد مثبت تر می شوند ، بلکه احتمال خریدهای مکرر - جام مقدس فروش آنلاین را تقویت می کنند. مشتریان راضی در بازار می توانند به طور همزمان بهترین متحدان بازاریابی و سوخت شما برای رشد و هدایت حضور مستقیم فروش B2C و / یا B2B شما باشند.

 

این کار از طریق بازاریابی از طریق ایمیل ، رسانه های اجتماعی یا برقراری ارتباط مستقیم صورت گیرد ، سرمایه گذاری در حفظ مشتری نسبت به پیگیری فعالانه مشتریان جدید ، تقریباً همیشه مقرون به صرفه تر و به طور کلی تجارت بهتری است. وفاداری یک خریدار تکرار شده نه تنها به نتیجه نهایی شما کمک می کند ، بلکه می تواند انواع گواهی نامه ها و تایید دهان به دهان را که منجر به رشد آلی می شود ، تولید کند.

 

با گذشت زمان ، هدف این است که مشتریان تکراری شروع به خرید ویژه برای نام تجاری شما و محصولات خاص خود کنند. هدف این است که خریداران به جای جستجوی بازارها و خریدهای مقایسه ای ، بیشتر به طور مستقیم به جستجوی سایت تجارت الکترونیک شما بپردازند.

 

تنها راه دستیابی به این اهداف رشد با ارزش بالا داشتن یک برنامه CRM کاملاً مشخص و هدفمند است. همانطور که بازاریابی مهم است ، توجه داشته باشید خوردن یک امر ضروری است.

 

 

 

نتیجه

مانند همه تجارت الکترونیک ، استراتژی مهم است. در مورد رویکرد همه جانبه خود برای بازاریابی تصمیمات هدفمند و عمدی بگیرید ، بنابراین می توانید با جذب مشتری مناسب در کل گستره دسترسی دیجیتالی شرکت خود ، روی مقیاس گذاری کسب و کار خود تمرکز کنید.

 

خوشبختانه ، شما مجبور نیستید آن را به تنهایی انجام دهید. آوردن نرم افزار تجارت الکترونیکی مناسب و شرکای مدیریت همه کانال می تواند همه تفاوت را ایجاد کند.