سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راهنمای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی کار ساده ای به نظر می رسد اما باید بگوییم که انجام آن بسیار دشوار است. از آماده سازی و تنظیم کار گرفته تا انجام خود آن، فرآیند...

 

قصد دارد

 

راه اندازی فروشگاه اینترنتی کار ساده ای به نظر می رسد اما باید بگوییم که انجام آن بسیار دشوار است. از آماده‌سازی و تنظیم کار گرفته تا انجام آن توسط خودتان، فرآیند پیچیده‌ای پیش روی شماست که نیاز به علاقه به تجربه و مشارکت دارد. ابتدا باید مواردی مانند اخذ مجوز، نحوه جذب مشتری، نحوه درآمدزایی و حتی نحوه تولید محصول را در نظر بگیرید. همچنین لازم است فضایی در وب سایت خود ایجاد کنید که با ویژگی های کالا، ارائه خدمات پشتیبانی، روش های تحویل و بازاریابی مطابقت داشته باشد.

 

انتخاب آدرس وب سایت برای ایجاد فروشگاه آنلاین

 

آدرس وب سایت نشان دهنده هویت و برند شما خواهد بود. بنابراین سعی کنید بهترین نام را در آدرس وب سایت خود انتخاب کنید که به راحتی تلفظ شود و همچنین مربوط به خدماتی باشد که وب سایت شما ارائه می دهد و به راحتی در ذهن مخاطب باقی بماند. انتخاب URL صحیح وب سایت شما را از رقبا متمایز می کند زیرا اولین چیزی است که هنگام ورود به وب سایت شما دیده می شود. انتخاب نام در واقع یک برچسب برای فروشگاه اینترنتی شماست. پس بهتر است در حافظه مردم بمانید و به راحتی جستجو شوید. این نام را با پسوندی مانند com انتخاب کنید. می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.

 

برای ایجاد فروشگاه اینترنتی، چیدمان اقلام ضروری است

 

قدم دوم برای تاسیس فروشگاه اینترنتی انتخاب نوع محصولی است که به علاقه و حرفه شما بستگی دارد. حتما از محصولی استفاده کنید که مورد نیاز بازار هدف شماست، حتی می توانید از فروشگاه های موفق و محبوب دیگر برای ایده گرفتن کمک بگیرید. در زمینه انتخاب و عرضه محصولات برای راه اندازی فروشگاه خود نکات زیادی را در نظر بگیرید و بدانید که آیا مردم به این ماده نیاز دارند یا خیر؟ یا مثلا فصلی است یا دائمی؟ اما نکته مهمی که در راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید به آن توجه کنید تولید محتوا در زمینه معرفی خدمات و محصولات فروشگاهی است. بنابراین باید بدانید که طبقه بندی و درج مشخصات محصول برای سهولت و بهتر شدن خرید برای مشتریان بسیار مهم است. برای ارسال محصولات خود، باید خدماتی را نیز در نظر بگیرید که می تواند به شما در ارسال پست کمک کند.

 

استفاده از تیم فروشگاه ساز حرفه ای

 

امروزه حتما دیده اید که وب سایت های زیادی تحت عنوان فروشگاه های اینترنتی کار خود را آغاز کرده اند و پس از مدت کوتاهی با مشکلات زیادی مواجه می شوند و بسیاری از آنها با شکست مواجه می شوند. بنابراین راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی مستلزم آن است که یک شرکت فروشگاه ساز حرفه ای اقداماتی را انجام دهد که شما نمی دانید یا نمی توانید برای شما انجام دهد. یک طراح ماهر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی کارهایی مانند کدنویسی، نصب ماژول های مختلف را انجام می دهد و دیگر نیازی به برنامه نویس ندارید. از طرفی وب سایت شما را نیز پشتیبانی می کند. اما یک طراح خوب باید کار شما را سریع و کاملاً ایمن انجام دهد، به همین دلیل به شما توصیه می کنیم برای انتخاب بهترین طراح سایت فروشگاهی تحقیق و پرس و جو کنید و بهترین فرد را انتخاب کنید.

 

دریافت درگاه پرداخت و رمز اعتماد

 

نکته مهم دیگر این است که برای دریافت درگاه پرداخت آنلاین، آن را از چندین بانک معتبر دریافت کنید تا مشتریان بهای آن را پرداخت کنند. قدم بعدی گرفتن نماد اعتماد است که بسیار سخت است. برای ایجاد فروشگاه اینترنتی باید در اسرع وقت اقدام و نماد اعتماد دریافت کنید. این کار توسط مدیریت سازمان صنایع و معادن انجام می شود. با ارسال یک قرارداد محضری به این سازمان ها، آنها را متقاعد می کنید که به شما نماد اعتماد بدهند و این خود نوعی مجوز است.

 

روش تهیه (ssl) و سئو سایت فروشگاه اینترنتی

 

راه اندازی ssl برای فروشگاه شما ضروری است. این اقدام باعث می شود مشتریان بیشتر به فروشگاه شما اعتماد کنند. زیرا اطلاعاتی که بین کاربران منتقل می شود قابل نمایش نیست و http در کنار آدرس سایت شما به https تبدیل می شود و این خود نوعی اعتماد است. مورد بعدی سئوی وب سایت فروشگاه اینترنتی شماست، به این معنی که برای ایجاد فروشگاه اینترنتی خود باید آدرس سایت خود را برای موتورهای جستجوی مهم دنیا از جمله گوگل ارسال کنید تا زمانی که افراد حروف مرتبط با شما را جستجو کنند. سایت، سایت شما مانند یک لیست روی صفحه نمایش آنها ظاهر می شود و آنها سایت شما را می شناسند و به سایت شما مراجعه می کنند.