سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا اکثر فروشگاه های اینترنتی با شکست مواجه می شوند؟

در این جا قصد نداریم به مواردی مانند عدم توانایی در تعیین اهداف، تصمیم گیری در مورد نوع تجارت الکترونیک، مسائل کارآفرینی و یا انتخاب زمینه کسب و کار فروشگاه اینترنتی بپردازیم، بلکه فرض بر این است که شما موارد زیر را انتخاب کرده اید. مرحله اصلی راه اندازی فروشگاه اینترنتی میدانید زمینه کاری و زمینه فروش شما کاملا مشخص است اما از نرسیدن به هدف می ترسید یا مدتی است که کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده اید ومجبور شده اید آن را کنار بگذاریپس ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید

مشکل از کجاست:

باورهای غلط:

اکثر مردم فکر می کنند فروشگاه های اینترنتی معروف یا کسب و کارهای بزرگ اینترنتی که اکنون درآمد و اعتبار بسیار بالایی دارند (چه ایرانی و چه خارجی) یک شبه، در مدت کوتاهی صاحبان آنها به جایگاه فعلی خود رسیده اند، در صورتی که چنین تفکری کاملا اشتباه است. البته می توان به استثناهایی اشاره کرد اما آیا می توان همیشه در موقعیت هایی مانند آنها قرار گرفت و همیشه جزء استثنائات بود و خود را با این عناوین گول زد؟ بدون شک نه.

دست از تلاش برندار:

اکثر کارآفرینان و کسانی که کسب و کارهای بزرگ اعم از آنلاین و غیراینترنتی راه اندازی کرده اند، حتی برای چندین سال متوالی شکست های پی در پی را تجربه کرده اند، اما ناامید نشده اند و از هدفی که در سر داشتند دست برنداشته اند. تا زمانی که به موفقیت دست یافتند و سپس به ثروت و شهرت فراوانی دست یافتند. نمونه هایی از این قبیل افراد کم نیستند; اما مردم، دیگران، کارآفرینان دیگر، این شکست‌ها در تمام این سال‌ها پشتکار و سختی‌های آن کارآفرین را ندیده‌اند و حتی ممکن است چیزی در مورد او نشنیده باشند و فکر می‌کنند فلان برند یا فلان فروشگاه اینترنتی رسیده است. این موقعیت را یک شبه انجام دهند و آنها نیز باید این کار را یک شبه انجام دهند. به هدف خود می رسند و اگر بعد از مدتی به این هدف نرسند، تسلیم می شوند، دلسرد می شوند و ممکن است دیگر هرگز برای خود کسب و کاری راه اندازی نکنند.

لطفا ناامید نشوید:

ادیسون هزاران بار شکست خورد تا اینکه سرانجام موفق شد اختراعات بزرگی انجام دهد. اگر روحیه ادیسون به گونه ای بود که پس از چندین شکست استعفا داد، چه میشد؟

در یک مجله معتبر خواندم که تیم کوک، مدیر عامل فعلی اپل، ساعت 4:30 صبح از خواب بیدار می شود و برنامه کاری برخی از کارمندانش را همان لحظه ایمیل می کند. او همچنین اولین فردی است که صبح وارد مطب می شود و آخرین نفری است که شب از دفتر خارج می شود. واضح است که او سخت و پشتکار برای توسعه شرکت خود تلاش می کند.