سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنیک های بازاریابی برای فروشگاه های آنلاین(قسمت اول )

 

1. گیرندگان ایمیل خود را افزایش دهید

به عنوان یک کسب و کار تجارت الکترونیک، نمی توانید از ساخت لیست ایمیل چشم پوشی کنید. جایی که بسیاری از مشاغل تجارت الکترونیک می توانند موفق باشند، تعداد دریافت کنندگان ایمیل وفادار است. جذب مشتری جدید 6 تا 25 برابر گران تر از حفظ مشتریان فعلی است. بنابراین به این فکر کنید که چگونه می توانید از بازاریابی ایمیلی برای تشویق خریدهای تکراری و وفاداری مشتریان به برند خود استفاده کنید و در اسرع وقت شروع به برنامه ریزی بازاریابی ایمیلی خود کنید. چگونه تعداد دریافت کنندگان ایمیل خود را (به روش صحیح و با اجازه و تمایل گیرنده ایمیل) افزایش دهیم و چگونه ایمیل های مناسب را برای آنها ارسال کنیم تا فروش شما افزایش یابد، در آموزش ایمیل مارکتینگ و سپس حق را بخوانید. خدمات ایمیل مارکتینگ خودت انتخاب کن

2. از گزینه ارسال رایگان استفاده کنید

در یک تحقیق در آمریکا مشخص شد که 88 درصد مردم به دلیل ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی خرید می کنند و بقیه به دلیل تنوع محصولات و موارد دیگر. ممکن است این آمار در ایران کمتر از این نباشد. اگر هنوز این گزینه را امتحان نکرده اید، باید آن را جدی بگیرید:

28 درصد از افرادی که سبد خرید شما را رها کرده اند به دلیل هزینه های حمل و نقل بوده اند. این گزاره نیز از تحقیق دیگری به دست آمده و دلیلی مضاعف بر اهمیت ارسال رایگان است.

می دانید که ارسال رایگان برای بسیاری از مشتریان بسیار مهم است. حال باید سعی کنید هزینه های لجستیک خود را به گونه ای کاهش دهید که بتوانید خودتان از عهده آن برآیید و هزینه حمل و نقل را از مشتری بردارید. در این صورت رقبای زیادی را پشت سر خواهید گذاشت. البته برنامه ریزی مناسب را در این زمینه فراموش نکنید، زیرا اگر عادت به ارائه ارسال رایگان به مشتریان خود داشته باشید، می توانید از پس آن برآیید، در غیر این صورت، به نابودی کسب و کار خود کمک کرده اید زیرا دیگر نمی توانید به راحتی تجارت خود را توسعه دهید. برای ارسال مجدد از مشتریان خود هزینه دریافت کنید.

اگر ارسال رایگان دارید (حتی با شرایط نسبتاً معقول)، مطمئن شوید که آن را به خوبی نمایش دهید تا مشتری بتواند با خیال راحت خرید خود را تکمیل کند. چندین راه برای ایجاد یک سرویس حمل و نقل رایگان مقرون به صرفه وجود دارد:

• ارسال رایگان برای فروش با مقدار مشخصی ارزش: به عنوان مثال، می توانید بگویید که با خرید کالا به مبلغ مشخصی مبلغ مشخصی هزینه ارسال را پرداخت می کنید، اما اگر بیش از یک کف قیمت مشخص سفارش دهید، ما این کار را انجام می دهیم. آنها را به صورت رایگان برای شما ارسال کنید. اکثر مشتریان به راحتی این را می پذیرند.

• پیشنهادات حساس به زمان: می توانید بگویید که برای مدت محدودی ارسال رایگان خواهید داشت. با این کار، مشتریان به خرید تشویق می شوند. این تکنیک به ویژه در زمان هایی مانند تعطیلات که بازار به شدت رقابتی می شود و هر کسب و کاری می خواهد بهترین ها را بفروشد، به خوبی کار می کند.

3. از محتوای تولید شده توسط کاربر در اینستاگرام پشتیبانی کنید

اینستاگرام با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه و بیش از 35 میلیون کاربر ایرانی، محتمل ترین مکان مخاطبان شما در مقایسه با سایر مکان های وب است. یکی از بهترین راه ها برای رشد برند و فروش در اینستاگرام از طریق محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) است. برای تبلیغ هشتگ مورد نظر خود می توانید آن را در بیو اینستاگرام خود قرار دهید. می توانید این هشتگ را در پست های اینستاگرام خود قرار دهید و آن را با فالوورهای خود در سایر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، می توانید این پیام را به لیست ایمیل خود ارسال کنید. نوشتن صحیح کپشن اینستاگرام نیز در افزایش فروش شما بسیار موثر است.

برای جذب مخاطبان بیشتر به تولید محتوای تولید شده توسط کاربر، می توانید تخفیف یا اعتباری را در فروشگاه خود ارائه دهید.

4. تصاویر را برای سئو بهینه کنید

سئو برای کسب و کارهای تجارت الکترونیک بسیار مهم است. بیش از 20? از تمام جستجوهای اینترنتی ایالات متحده در Google Images انجام می شود. این درصد در دنیا و ایران قابل توجه است. بنابراین اگر تصاویر خود را برای جستجو بهینه نکنید، حجم عظیمی از ترافیک جستجو را از دست خواهید داد.

هر بار که تصویر محصول خود را برای نمایش در فروشگاه خود آپلود می کنید، به این فکر کنید که چگونه می توانید آن را برای جستجو بهینه کنید. بخصوص:

به روز رسانی نام فایل: از کلماتی استفاده کنید که به طور دقیق محصول را توصیف می کنند. به عنوان مثال، به جای نام فایلی که دوربین ها به طور خودکار انتخاب می کنند، نام آن را به نام محصول خود تغییر دهید. نام فایل به موتورهای جستجو کمک می کند تا مشخص کنند چه چیزی در تصویر وجود دارد و دقیقاً چه عبارتی باید بعد از جستجو نمایش داده شود.

تصاویر باید متن جایگزین داشته باشند: متن جایگزین (جایگزین) تصویری که آپلود می کنید به گوگل کمک می کند تا محتوای تصویر را درک کند و در نتیجه ارزش سایت شما را از نظر سئو افزایش می دهد. اطمینان از اینکه هر تصویر دارای متن جایگزین است، یکی از بهترین راه‌ها برای بهینه‌سازی جستجوی تصویر گوگل است.

بهینه سازی اندازه تصویر: مصرف کنندگان از انتظار برای بارگذاری سایت متنفرند. در واقع، تقریباً نیمی از ما حتی سه ثانیه هم منتظر نخواهیم بود. با بهینه سازی اندازه هر فایل تصویری که در وب سایت خود آپلود می کنید، می توانید از بارگذاری سریع صفحه اطمینان حاصل کنید.