سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنیک بازاریابی فروشگاه اینترنتی ( قسمت دوم )

?برای سایت های خرید گروهی پیشنهاد دهید

وب سایت های تخفیف گروهی در بین خریداران بسیار محبوب هستند. سایت هایی مانند نتبرگ و هسوتان در زمینه تخفیف های عمومی بسیار شناخته شده هستند و شما می توانید برای بسیاری از محصولات خود با آنها همکاری کنید. همچنین سایت های خرید گروهی وجود دارد که در زمینه های تخصصی کار می کنند. در تصویر زیر می توانید برخی از فروشگاه های آنلاین یا کسب و کارهایی که با نتبرگ کار می کنند را مشاهده کنید.

?با اثبات اجتماعی اعتماد ایجاد کنید

اثبات اجتماعی به اظهارات یا اسنادی اطلاق می شود که تایید کسب و کار توسط جامعه و مردم را به کاربر ثابت می کند. راه های زیادی برای نشان دادن تایید اجتماعی وجود دارد. به عنوان مثال، بسیاری از کسب و کارها نظرات و امتیازات کاربران خود را برای یک محصول نشان می دهند، برخی آمار و ارقام معنی دار از کسب و کار خود را نشان می دهند، برخی نظرات مشتریان اینفلوئنسر را به زبان خودشان نشان می دهند و غیره سارا پترسون، یکی از کارشناسان حوزه بازاریابی اثبات اجتماعی، آن را به شرح زیر تعریف می کند:

"اثبات اجتماعی یک ترجیح روانشناختی برای دنبال کردن راهی است که دیگران قبلاً طی کرده اند یا کارهایی را که دیگران انجام داده اند انجام دهند."

اما اگر از منظر تجارت الکترونیک به آن نگاه کنیم، متوجه می شویم که القای همین حس به مشتری در فروشگاه های شلوغ کار ساده ای نیست.

?فروش متقابل محصولات را فراموش نکنید

فرض کنید سفارش خود را در یک فست فود ثبت کرده اید و سپس فروشنده از شما می پرسد: آیا سیب زمینی سرخ کرده یا نوشابه یا سالاد و ماست می خواهید؟

شاید چندین بار با این سوال روبرو شده باشید. این یک نمونه عالی از فروش متقابل است. در واقع نوعی هنری است که در آن فرصت های مناسبی را برای خریدار ایجاد می کنند تا محصولات مرتبط یا ویژگی های بیشتری را با هدف خرید بیشتر خریداری کند.

فروش متقابل در تجارت الکترونیک بسیار محبوب است.

به عنوان مثال اگر برای خرید گوشی موبایل به سایت دیجی کالا مراجعه کنید تعداد زیادی لوازم جانبی آن موبایل را به شما نشان می دهد تا بتوانید تمام ملزومات آن را خریداری کنید. آمازون سال گذشته گزارش داد که حدود 35 درصد از درآمد آن از طریق فروش و فروش متقابل به دست آمده است.

برای سایت های فروشگاهی ووکامرس افزونه های مناسبی برای گران فروشی وجود دارد که از طریق آنها می توانید به راحتی وارد این فضا شوید.

• نمایش محصولاتی که اغلب با هم خریداری می شوند: نمایش محصولاتی که اغلب با هم خریداری می شوند، راهی عالی برای افزایش فروش و افزایش میانگین قیمت خرید است.