سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین فرآیندی است برای ترویج فروش یک برند، محصول یا خدمات در اینترنت. حوزه بازاریابی اینترنتی شامل بازاریابی ایمیلی، مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی و فعالیت های بازاریابی است که از طریق رسانه های بی سیم انجام می شود.

بازاریابی اینترنتی یک اصطلاح بسیار گسترده است که طیف گسترده ای از تاکتیک ها و استراتژی های بازاریابی، از جمله محتوا، ایمیل، جستجو، رسانه های پولی و غیره را در بر می گیرد. بازاریابی اینترنتی به روشی از بازاریابی اشاره دارد که فقط به صورت آنلاین انجام می شود. به عبارت دیگر، فعالیت های بازاریابی که کسب و کارها صرفاً از طریق اینترنت انجام می دهند. بسیاری بازاریابی اینترنتی را با بازاریابی اینترنتی اشتباه می گیرند و دلیل این امر می تواند این باشد که بخش زیادی از بازاریابی اینترنتی از طریق بازاریابی اینترنتی انجام می شود، اما بازاریابی اینترنتی بخشی از بازاریابی اینترنتی است.

در بازاریابی اینترنتی راه های زیادی برای هدایت ترافیک به سمت وب سایت مورد نظر شما وجود دارد، اما هدایت ترافیک به وب سایت شما از یک سو و عناصر دخیل در وب سایت شما از سوی دیگر در اثربخشی برنامه بازاریابی شما تأثیرگذار است.

چرا بازاریابی اینترنتی؟

اکنون که می دانید بازاریابی اینترنتی چیست، ممکن است همچنان این سوال برای شما پیش بیاید که چرا این همه به این موضوع توجه می شود؟ خب اول از همه باید بدانید که این همه توجه اشتباه نیست. بازاریابی اینترنتی بارها و بارها موفقیت آمیز بوده است. بیایید نگاهی به آمارهای جمع‌آوری‌شده از سراسر وب بیندازیم تا به شما کمک کند تا درک بهتری از چرایی موفقیت بازاریابی اینترنتی داشته باشید:

از سال 2019، بازاریابی محتوا صنعتی است که بیش از 313 میلیارد دلار ارزش دارد.

91 درصد از کسب و کارها به قدرت بازاریابی اینترنتی متقاعد شده اند و آن را به عنوان یک تاکتیک حیاتی بازاریابی اتخاذ کرده اند.

هزینه بازاریابی محتوا 62% کمتر از تبلیغات سنتی، یعنی بازاریابی برون مرزی است، اما 3 برابر بیشتر سرنخ را جذب می کند.

اگر شما یک کسب و کار کوچک با وبلاگ هستید، 126 درصد رشد سرنخ بیشتری نسبت به رقبای خود تجربه خواهید کرد که چنین وبلاگی ندارند.

اگر وبلاگ دارید و مطالبی را منتشر می کنید، به احتمال زیاد 434 درصد بیشتر صفحات شما توسط گوگل ایندکس می شوند.

آمار از این بیشتر است. بر اساس فعالیت های بازاریابی محتوای خودمان، شاهد رشد کسب و کارهای کوچک بوده ایم. در حالی که 99 درصد تمرکز ما بر بازاریابی محتوا است، اما توانسته ایم ارزش کسب و کار خود را بسیار بالاتر ببریم.

بازاریابی محتوا در مقابل تبلیغات سنتی

بیایید نگاهی به مسیر تکاملی پشت مدل بازاریابی مدرن بیندازیم که امروزه از هر مدل دیگری موفق تر است.

تبلیغات سنتی دیگر جواب نمی دهد. چرا؟ تبلیغات سنتی بر ارسال پیام به مشتریان برای ترغیب آنها به خرید متمرکز است. این کار به طور ناگهانی انجام می شود، مانع و مزاحم می شود. تبلیغات سنتی فریاد می زند: "هی، به من نگاه کن!" در حالی که دستانشان را تکان می دهند. ممکن است سعی کنید از تماس چشمی خودداری کنید، اما تبلیغات سنتی احمقانه است. شما می دانید تبلیغات سنتی چگونه به نظر می رسند زیرا هر روز با آنها بمباران می شوید. به تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردها، تبلیغات مجلات، تبلیغات رادیویی و بنرهای وب فکر کنید. تبلیغات برای مدت طولانی وجود داشته است، همانطور که در این تبلیغ قهوه Honest to Goodness مربوط به دهه 1950 می بینید.