سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه در فروش آنلاین موفق شویم؟

می خواهیم رازی را به شما بگوییم... فروش اینترنتی بدون بازاریابی اینترنتی امکان پذیر نیست. اگر باور ندارید، به آخرین خرید آنلاین خود فکر کنید! چه چیزی باعث شد آن دستگاه را آنلاین بخرید؟ درست است، برای ما پیش آمده که پس از دیدن یک تبلیغ در گوگل، اینستاگرام، تلگرام و... به فکر خرید آن افتاده ایم. اما قبل از شروع بازاریابی اینترنتی، باید به فکر خرید یک فروشگاه اینترنتی باشید.

محصول یا خدمات خود را کجا بفروشیم؟

بالاخره باید از جایی شروع کرد. خبر خوبی که برای شما داریم این است که در حال حاضر شرایط فروش اینترنتی بسیار بسیار بهتر از گذشته شده است. در سال 1998 دیجی کالا فقط 26 میلیون بازدید کننده در ماه داشت. این آمار نشان می دهد که تعداد علاقه مندان به خرید اینترنتی اصلا کم نیست. شما در حال حاضر مشتریان زیادی دارید و کافی است یک پلتفرم آنلاین یا پایگاه داده بسازید تا آنها به شما دسترسی پیدا کنند.

فروش در بازارهای آنلاین (بازار)

حضور در مارکت های آنلاین هم مزیت های خودش را دارد... مثلاً بازاری مثل دیجی کالا فضا را برای شما آماده می کند که فقط در آن بفروشید و بقیه کارها مثل جذب مشتری و تبلیغات به تنهایی است. فرآیند شرکت در این مارکت های آنلاین به این صورت است که با آن وب سایت قرارداد امضا می کنید، سپس یک پنل کاربری در اختیار شما قرار می گیرد تا خودتان محصولات و مشتریان خود را مدیریت کنید.

فروش در شبکه های اجتماعی

فروش در شبکه های اجتماعی یکی از زیباترین و مهم ترین دلایلی که می تواند شما را در فروش آنلاین محصول یا خدمات خود موفق کند، امکان تعامل با مشتریان در دنیای آنلاین است. این تعامل در شبکه های اجتماعی به اوج خود می رسد. چطوری میپرسی؟ فرض کنید می توانید دائماً در فضایی مانند اینستاگرام با مشتریان خود صحبت کنید، نظر آنها را بپرسید، محصول یا خدمات جدید خود را به آنها معرفی کنید و... هیچ چیز جالب تر از این نیست که مانند یک دوست با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

اما در کل توصیه نمی کنیم که وب سایت را نادیده بگیرید و فقط یک صفحه در اینستاگرام باز کنید! درست است که افراد زیادی در حال حاضر این کار را انجام می دهند، اما تفاوت بین یک فرد حرفه ای مانند شما و یک فرد غیرحرفه ای دقیقا در همین جزئیات است. به عنوان مثال یکی از معایب فروش در اینستاگرام این است که برای ثبت سفارش، مشتری باید در قسمت دایرکت با شما تماس بگیرد یا به واتس اپ شما پیام ارسال کند، اما در وب سایت شما این دنگ و دنگ را ندارید. فنگ که چیزی نیست کار جدید برای مشتری و خودت. شما کار را آسان کرده اید.