سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی فروشگاه اینترنتی موفق (قسمت دوم )

حمایت و امنیت فروشگاه خود را در نظر بگیرید

 آیا بعد از راه اندازی مغازه خود را تنها می گذارید؟ نه! شما قطعا این کار را نمی کنید. چون سرمایه شما در آن مغازه است. این امر در مورد فروشگاه های آنلاین نیز صدق می کند. یک فروشگاه اینترنتی موفق باید هم از نظر امنیت و هم از نظر پشتیبانی ایمن باشد. اگرچه نمی توان از هر خطری در فضای اینترنت جلوگیری کرد، اما برخی از سیستم های طراحی وب سایت از امنیت بالاتری برخوردار هستند.

 

 قطعا در حین کار با وب سایت با سوالات و مشکلاتی مواجه خواهید شد که برای حل آنها نیاز به پشتیبانی دارید. در غیر این صورت باید هزینه مشکل را پرداخت کنید یا خودتان آن را برطرف کنید. مانند سیستم وردپرس که پشتیبانی خاص خود را ندارد و برای رفع مشکلات آن باید هزینه زیادی صرف کنید.

 

 جلب اعتماد مشتری از ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی موفق است

 در کسب و کارهای اینترنتی به دلیل اینکه مشتری فروشگاه را از نزدیک نمی بیند، طبیعی است که اطمینان لازم برای خرید را نداشته باشد. وظیفه شما ایجاد این اعتماد در مشتری است. با اقداماتی مانند گارانتی، مرجوعی، بازپرداخت می توانید خیال مشتری را از بابت کیفیت محصول راحت کنید. همچنین حتما برای وب سایت فروشگاه خود نماد اعتماد الکترونیکی تهیه کنید.

 

 گاهی جشنواره های تخفیفی برگزار کنید

 هیچ چیز به اندازه تخفیف مشتری را جذب نمی کند. لیست فروشگاه های اینترنتی بزرگ مانند دیجی کالا، زنبیل از این روش برای افزایش فروش خود استفاده می کنند. ارائه تخفیف برای محصولات در زمان مناسب و به روش صحیح، روند فروش را با شیب تند افزایش می دهد. به عنوان مثال: شما می توانید جشنواره های تخفیف در پایان هر فصل قرار دهید. یا در ازای خرید تعدادی محصول، پیشنهاد ویژه ای به مشتری ارائه دهید. انجام این کارها باعث تشویق مشتری به خرید می شود.

فروشگاه اینترنتی پرسرعت

 حتما برای شما هم پیش آمده که در حین کار با یک وب سایت از کندی آن خسته شده اید و سایت را ترک کرده اید. مثل زمانی که فروشنده مغازه از کندی خود خسته شد و مغازه را ترک کرد.

 

 یکی از عوامل اساسی برای یک فروشگاه اینترنتی موفق و حرفه ای، سرعت بالای وب سایت است. منظور ما از سرعت بالا این است که وب سایت در دو تا سه ثانیه باز می شود. اگر این زمان طولانی باشد، بیش از 50 درصد از کاربران سایت خود را از دست خواهید داد و آنها به سمت رقبای شما خواهند رفت. علاوه بر این، گوگل رتبه سایت شما را نیز پایین می آورد. بنابراین برای جلب رضایت مشتری، افزایش فروش و رضایت گوگل، بهینه سازی سرعت وب سایت خود را در اولویت کسب و کار اینترنتی خود قرار دهید.