سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعیین اصالت فروشگاه اینترنتی

 

1. هنگام خرید آنلاین از معتبر بودن فروشگاه اطمینان حاصل کنید. از سایت هایی خرید کنید که مورد تایید وزارت بازرگانی بوده و یا دوستان یا آشنایان قبلا از آن خرید کرده و خرید خود را تایید کرده اند.

 

2. قبل از خرید یک محصول ارزان قیمت در یک فروشگاه اینترنتی در مقایسه با سایر وب سایت ها، ابتدا حتما تحقیق کنید. ارزان بودن دلیلی بر اعتبار یک وب سایت نیست.

 

3. فروشگاه های اینترنتی موظف به درج مشخصات فنی کامل و عکس های واقعی کالا و ارائه گارانتی های معتبر هستند و برای معرفی طرح های مختلف کالای مورد نظر از عکس های عمومی کالا استفاده نکنند.

 

4. فروشگاه های اینترنتی در صورتی که برای فروش بیشتر کالا، اقدامات تشویقی مانند تخفیف یا دادن هدایای رایگان مانند سی دی آموزشی و ... را در نظر گرفته اند، باید به تعهدات تشویقی خود به طور کامل عمل کنند.

 

5. در پرداخت وجه دقت کنید آدرس صفحه درگاه الکترونیکی بانک متعلق به همان بانکی است که لوگوی آن را در صفحه می بینید و این نکته که در نوار آدرس کنار آدرس اینترنتی صفحه پرداخت بانک وجود دارد. نماد قفل یا عبارت https:// درج شده است، در غیر این صورت صفحه قطعا جعلی است و قصد کلاهبرداری دارد.

 

6. از جعلی نبودن لوگوهایی که برخی سازمان ها برای اعتبار یک وب سایت می دهند اطمینان حاصل کنید و اعتبار آن را بسنجید.

 

7. وب سایت های معتبر باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند.

 

8. فروشگاه های اینترنتی معتبر همگی در شبکه های اجتماعی فعال هستند و در شبکه های اجتماعی فعال و متصل به وب سایت خود نظرات و سوالات و نکات و مشاوره های خوبی را در رابطه با محصولات خود به مشتریان خود ارائه می دهند.

 

9. یک وب سایت معتبر دارای درگاه پرداخت امن است، درگاهی که تقریبا برای مخاطبان آشناست.

 

10. در یک وب سایت معتبر معمولا آدرس ایمیل، شماره تلفن یا آدرس واقعی شرکت یا فروشگاه وجود دارد.

 

خرید آنلاین مزایای زیادی دارد: باعث صرفه جویی در زمان می شود، می توانید نظرات سایر کاربرانی که از آن وب سایت استفاده کرده و خرید کرده اند را قبل از خرید مشاهده کنید، مقایسه قیمت ها بسیار راحت تر است، می توانید در هزینه های جانبی صرفه جویی کنید. با رعایت چند نکته ساده می توانید از مزایای خرید اینترنتی بهره مند شوید. کافی است هوشیار باشید و احتیاط های لازم را به عمل آورید تا خرید اینترنتی مطمئنی داشته باشید.