سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گام های فروشگاه اینترنتی

اولین قدم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی: طرح کسب و کار

نوشتن طرح کسب و کار اولین و مهمترین بخش شروع هر نوع کسب و کاری است. فروشگاه های آنلاین نیز با یک طرح تجاری خوب به موفقیت نزدیکتر می شوند. ما مهم ترین مواردی را که باید هنگام نوشتن طرح کسب و کار در نظر بگیرید را بررسی خواهیم کرد.

 

محصولات یا خدمات خود را مشخص کنید

 این مرحله هیچ تفاوتی با راه اندازی یک فروشگاه یا فروشگاه واقعی ندارد. برای اینکه بتوانید فروش اینترنتی را به بهترین نحو انجام دهید، باید مشخص کنید که تصمیم دارید چه محصولی را بفروشید. (محصول قطعاً فیزیکی نیست. انواع فروشگاه های فایل یا سایت های خدمات آموزشی و مشاوره ای کالایی را می فروشند که نیاز به حمل و نقل ندارد! فیزیکی نیست!)

 

به عنوان مثال، یک بوتیک فروش لباس های زنانه، مجموعه ای از لباس های سنتی و الیاف طبیعی را به فروش می رساند.

 

فروشگاه دیگری ممکن است فقط در پوشاک مردانه فعالیت کند.

 

ممکن است محصولاتی را در ذهن داشته باشید که توسط گروه سنی خاصی مصرف می شوند یا فروشگاه اینترنتی خود را از محصولاتی که به صورت روزانه استفاده می شوند راه اندازی کنید. برخی از مهمترین سوالاتی که باید در این زمینه پاسخ دهید:

 

مشخص کنید مزیت شما برای کار روی این کالاها چیست؟

آیا شما نماینده انحصاری این دسته از محصولات هستید یا خودتان تولید کننده محصولات هستید؟

آیا در زمینه ای که قرار است محصولات خود را بفروشید تخصص دارید؟

آیا امکان فروش آنلاین کالا وجود دارد یا به عبارتی فرهنگ خرید اینترنتی آن کالا در بین مردم جا افتاده است؟

آیا کالای مورد نظر در راستای منافع شخصی شماست؟

آیا منطقه ای که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی انتخاب کرده اید رقبای زیادی دارد یا خیر؟

در راه اندازی فروشگاه اینترنتی به خصوص با افزایش رقبای خود به این نکته مهم توجه کنید. در واقع این موضوع در همه کسب و کارها یک اصل است و مجازی بودن فروشگاه شما نباید از این موضوع غافل شود.