سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گام های فروشگاه اینترنتی (قسمت دوم )

رقبای خود را مشخص کنید

در زمینه ی کاری که انتخاب کرده اید، چه تعداد رقیب قدرتمند وجود دارد؟ 

وضعیت نسبی این رقبا و بازدید های روزانه آن ها چقدر است؟

این سایت ها روی چه محصولاتی (مشابه کالا و خدمات شما) تمرکز دارند؟

این رقبا به طور میانگین با چه میزان هزینه پشتیبانی و نگهداری می شوند؟

مرتب کردن پانزده رقیب قدرتمند در حوزه کاری خودتان در وب + اطلاعات تحلیلی آن ها 

مشخص کردن بازار هدف

فرض کنید که حوزه پوشاک را برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کرده اید. در این صورت بازار هدف شما کدام دسته از مشتریان هستند؟ آیا به صورت اختصاصی روی فروش پوشاک خانم ها تمرکز دارید؟ آیا در زمینه پوشاک کودک فعالیت دارید؟ روی چه دسته از مشتریان تمرکز دارید؟ روی چه درجه های کیفی پوشاک فعالیت خواهید داشت و مشتریان شما با چه سطح درآمدی هستند؟

 

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

به طور کلی در مشخص کردن بازار هدف این موارد را در نظر بگیرید:

 

سن، جنس و محل اقامت مشتریان

متوسط سطح درآمد

الگوهای رفتاری مشتریان

هدف مشتریان از خرید چیست؟

بزرگ ترین مشکل آن ها چیست؟ شما چه راه حلی دارید؟

بنابراین توجه کنید که انتخاب نوع بازار هدف پس از انتخاب نوع کالا در آینده فروشگاه شما و پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی سرنوشت ساز خواهد بود.