سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی انواع فروشگاه های اینترنتی

 

معرفی انواع فروشگاه های اینترنتی

در مقاله ای با عنوان فرمول طلایی فروش به بررسی مواردی پرداختیم که در فروش بسیار موثر بودند. در این مقاله به معرفی انواع فروشگاه های اینترنتی می پردازیم و بحث می کنیم که از کدام یک بهتر می توانیم برای ارائه محصولات و خدمات خود استفاده کنیم.
انواع فروشگاه اینترنتی – فروشگاه بدون اجاره:
برای فروشگاه های حضوری باید به دنبال مکان مناسب باشیم. جایی که به خوبی دیده می شود. باید دسترسی و راحتی خوبی برای مراجعه مشتریان داشته باشد و به اصطلاح خوانا باشد.
اما وقتی فروشگاهی برای فروش حضوری نداریم، باید از 2 فضای دیگر برای ارائه خدمات و محصولات خود استفاده کنیم:
 فروشگاه دیگران و فضای اینترنت.
اگر به این به عنوان یک فرصت نگاه کنیم، به این معنی است که برای خرید یا اجاره یک مکان هزینه ای پرداخت نمی کنیم و در عوض می توانیم محصولات یا خدمات خود را به جای یک مکان در صدها فروشگاه دیگر عرضه کنیم.
چیز عجیبی است؟ پس بگذارید با یک مثال توضیح دهم:
کارخانه چای چیزی به شما نمی فروشد، در عوض محصولات خود را در صدها و هزاران فروشگاه توزیع می کند. همچنین می توانید محصولات خود را در فروشگاه های دیگران با همین قالب ارائه دهید.
اگر کار شما صنایع دستی است می توانید با مغازه های صنایع دستی و سوغات فروشی همکاری کرده و بخشی از محصولات آنها را عرضه کنید.
نکته مهم در این نوع همکاری این است که شما باید فروشگاه های خوبی را پیدا کنید و بر اساس قوانین و اولویت های آنها همکاری خود را آغاز کنید.
اما فضای دومی که می توانیم برای ارائه خدمات و محصولات خود انتخاب کنیم را هم ذکر کردیم و آن فضای اینترنت است.
شما می توانید وب سایت و رسانه های اجتماعی خود را راه اندازی کنید و محصولات و خدمات خود را در آنها بفروشید.
وب سایت یا شبکه های اجتماعی؟ مشکل اینجاست!
داشتن یک وب سایت بسیار مهم است. شاید بگویید این روزها همه در اینستاگرام دست به فروش می زنند. شما هم درست می گویید. اما اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی دارای ویژگی هایی هستند که برای ارتباط مناسب هستند و برای فروش کالا طراحی و ساخته نشده اند. علاوه بر این، آنها ثابت نیستند. یک روز آنجا هستند و روز دیگر ممکن است به هر دلیلی نباشند یا به ما خدمت نکنند.
اما مرجعیت سایت با ماست. علاوه بر این امکاناتی که برای فروش در سایت قابل پیاده سازی است با شبکه های اجتماعی قابل مقایسه نیست.
شما می توانید هر ویژگی را که می خواهید به سایت خود اضافه کنید. هر گزارشی که بخواهید می توانید دریافت کنید و دستتان برای هر تغییری باز است.
روش های راه اندازی سایت:
اما چگونه یک وب سایت داشته باشیم؟ یکی از راه ها استفاده از سایت سازها است. همین عبارت سایت ساز را در گوگل سرچ کنید تا ببینید در عرض چند دقیقه و با هزینه ای مناسب و بدون داشتن دانش فنی در این زمینه می توانید یک سایت حرفه ای داشته باشید.
این مقاله را از دست ندهید:
رابطه بین رفتار مصرف کننده و استراتژی قیمت گذاری چیست؟
راه دیگر این است که طراحی وب سایت را به شخص دیگری بسپارید. اگر چنین فردی را نمی شناسید، می توانید از سایت های ایرانی مانند «پونیشا»، «من» و «پارس کدرز» استفاده کنید تا فردی را به عنوان فریلنسر برای انجام کارتان به شما معرفی کنند.
راه سوم این است که خودتان شروع به کار کنید و یک سایت برای خود بسازید. شما می توانید با شرکت در دوره های آموزشی طراحی وب، انجام این کار را بیاموزید تا همه چیز در دستان شما باشد.
اگر به دنبال راهی کم هزینه، خوب و سریع هستید، دوره راه اندازی سایت بدون کد را به شما پیشنهاد می کنیم.
کدام روش برای راه اندازی سایت بهتر است؟
کدام روش بهتر است؟ بستگی به ترجیح شما دارد. به عنوان مثال، اولی سریعتر است، اما گزینه های شما کمتر است.
با انتخاب آخرین روش در اوج اقتدار قرار می گیرید اما باید زمان کافی برای این کار داشته باشید.
انواع فروشگاه های آنلاین – سومین و شاید بهترین نوع فروشگاه:
تا اینجا در مورد انواع فروشگاه های آنلاین بحث کردیم، وب سایت و شبکه های اجتماعی خودمان را به عنوان فروشگاه های آنلاین معرفی کردیم. اما برای اینکه فروشگاه به غیر از فروشگاه های فیزیکی و وب سایت و رسانه خودتان، محصولات شما را عرضه کند، حتی اگر وب سایت یا فروشگاه ندارید، می توانید از روش سوم استفاده کنید که ترکیبی از این دو نوع فروشگاه است. :
سایر فروشگاه های آنلاین
به این نوع فروشگاه ها که محصولات دیگران را عرضه می کنند «Market Place» یا محل فروش می گویند.
حضور در بازار ملزم به رعایت قوانینی است که توسط آن گروه تعیین شده است. در صورت امضای قرارداد همکاری خدمات یا محصولات خود را در آنها ثبت می کنید و با اعتبار آنها مشتری پیدا می کنید و درصدی از فروش خود را به گروه پرداخت می کنید.
در دنیای واقعی، مثل این است که یک مغازه در یک مرکز خرید بزرگ بگیرید و درصدی از فروش خود را به صاحب مرکز بدهید. پاساژها برای بقای خود تبلیغ می کنند و شما که در آن پاساژ مغازه دارید به لطف تبلیغات عمومی برای پاساژ از مشتریان بیشتری بهره مند خواهید شد.
و هر پاساژی امکاناتی را در اختیار مغازه های خود قرار می دهد که اگر بخواهید خودتان آن امکانات را فراهم کنید ممکن است برای شما گرانتر و سخت تر باشد. خلاصه اینکه از حضور خود در این بازارها غافل نشوید.
معرفی چند بازار ایران:
در ادامه تعدادی از این بازارها را با هم مرور می کنیم. برای یافتن آدرس دقیق آنها کافیست نام آنها را در گوگل جستجو کنید.
اگر تولید کننده نرم افزار موبایل هستید، می توانید اپلیکیشن های خود را در «کافه بازار»، «مایکت»، «سیبچه» و... عرضه کنید.
اگر افزونه ها و قالب های سایت برای وردپرس طراحی می کنید، Jacket یکی از معروف ترین فضاها برای ارائه کار شما است.
اگر دوره های آموزشی تولید می کنید، علاوه بر فروش در سایت خودتان، می توانید در سایت های آموزشی دیگری مانند «فرنش»، «داناپ»، «فریاد»، «هماموز»، «ایران آکادمی»، «فرادرس» نیز بفروشید. و...
اگر آثار هنری دارید، سایت هایی مانند «آرتیبشن»، «100 هنر» و «آرتیکس آرت» برای شما مفید خواهند بود.
برای فروش صنایع دستی می توانید از سایت هایی مانند «باسلام»، «هنر من»، «زیباباکس» و «جویا شاپ» استفاده کنید.
سایت "باسلام" پیشرفت چشمگیری داشته است و شما می توانید بسیاری از اقلام دیگر را در آن بفروشید. محصولات کشاورزی و غذایی، پوشاک، صنایع دستی و هنری، عطرسازی، آرایشی و بهداشتی، فرهنگی و ... قسمت های مختلف آن است.
برای فروش سایر محصولات می توانید از سایت هایی مانند «دیجی کالا»، «دور»، «ترومپت»، «ایسام»، «گلدتک» و «تخیفان» استفاده کنید.
اگر محصولی ندارید و ارائه دهنده خدماتی مانند برنامه نویسی، ویرایش، صفحه آرایی، صداگذاری، انجام کارهای اداری و غیره هستید، می توانید از سایت هایی مانند «پونیشا»، «عجمیدم» و «پارس کدگذار» برای ارائه استفاده کنید. خدمات شما
در زمینه پوشاک، «Bonnie Mode»، «Modise» و «Digistyle» می توانند گزینه های خوبی برای همکاری باشند.
اگر قصد فروش نسخه دیجیتال کتاب خود را دارید، سایت های «فیدیبو»، «کتابراه» و «طاقچه» منتظر شما هستند.
تا کنون چندین فروشگاه برای ارائه خدمات و محصولات شما معرفی شده است. اما صرف داشتن فروشگاه باعث فروش نمی شود. بنابراین باید مهارت های فروش خود را ارتقا دهید تا بتوانید محصولات عالی بفروشید.
اگر محصولی برای فروش ندارید:
ما چند نوع فروشگاه اینترنتی را معرفی کرده ایم، اما اگر محصولی برای فروش نداشته باشید چه؟ در این صورت می توانید از چیزی مانند همکار فروش استفاده کنید.
همکاری در فروش به معنای فروش محصول تولید شده توسط دیگران و تقسیم سود بین خود (فروشنده) و تولید کننده است.
این روش یکی از ساده ترین کارها در زمینه فروش آنلاین است. زیرا تمامی کارهای مربوط به تولید، ارسال و پشتیبانی محصولات بر عهده سازنده است و ما فقط فروش را بر عهده می گیریم.