سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب

ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب و نکات بسیار مهم!

 

برای بسیاری از کاربران، ممکن است اعتماد به یک فروشگاه آنلاین آسان نباشد. آیا محصولی که می خرند دقیقاً شبیه چیزی است که در تصاویر وب سایت و فروشگاه آنلاین می بینند؟ آیا آنها می توانند با خیال راحت مبلغ و هزینه محصول را پرداخت کنند؟ به همین دلیل اگر تصمیم به راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارید باید به نکاتی توجه کنید. در این مقاله از سایت فروشگاه ساز بیدوک تصمیم گرفتیم به ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب بپردازیم.

ایجاد اعتماد در مشتری

طبیعی است که جلب اعتماد و رضایت مشتریان و کاربران مهمترین هدف هر فروشگاه اینترنتی و یکی از بهترین ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی است. به همین دلیل لازم است قبل از هر چیز در فرآیند بازاریابی خود به دنبال اعتماد مخاطب باشید. برای این کار باید صداقت خود را به بهترین شکل ممکن به او منتقل کنید. پیشنهادات ما برای ایجاد اعتماد مشتری عبارتند از:

دریافت و ارائه نماد اعتماد الکترونیک، ارسال محصولات در سریع ترین زمان و بدون معطلی، پیگیری سفارشات و رضایت مشتریان از طریق پشتیبانی، ارائه کامل ترین توضیحات و مشخصات برای محصول، اشاره به مزایا و معایب هر محصول و خدمات در عین حال قیمت های مناسب و مناسب را ارائه دهید، طرح های تخفیفی مختلف را برگزار کنید

طراحی حرفه ای و آسان فروشگاه اینترنتی

قطعا یکی از اولین و مهمترین معیارهای اطمینان و تمایل به خرید از فروشگاه و ویژگی های فروشگاه اینترنتی، نحوه طراحی وب سایت و سهولت دسترسی به آن است. به طور کلی پیاده سازی فروشگاه باید به گونه ای باشد که کاربران بتوانند به راحتی به محتوای تولید شده و بخش های مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. به همین دلیل است که در وهله اول مفهوم و اختصاصی بودن تمامی دسته بندی ها، امکان جستجو در سایت و ... از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که خود سرویس جستجوی فروشگاه اینترنتی به عوامل مختلفی نیاز دارد. طبیعتاً اگر کاربران شما محصولی را جستجو کنند، باید با مرتبط ترین نتایج به آن محصول برسند. در غیر این صورت نسبت به جستجو کاملا بی تفاوت خواهند بود و ممکن است سایت شما را ترک کنند! سعی کنید وب سایت خود را ساده و به دور از پیچیدگی های غیر ضروری طراحی کنید.

 

مقاله پیشنهادی: انواع فروشگاه های اینترنتی

در فروشگاه اینترنتی ثبت نام کنید

قسمت مهم دیگری که به عنوان ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب شناخته می شود، داشتن امکان ثبت نام آسان در فروشگاه است. یعنی کاربر باید بتواند در آسان ترین و کوتاه ترین زمان ممکن در وب سایت فروشگاه اینترنتی ثبت نام کند.

قطعا اگر مراحل ثبت نام و عضویت در فروشگاه بیش از حد طولانی باشد و یا نیاز به اطلاعات شخصی زیادی از سوی مخاطب باشد، باعث نگرانی و پشیمانی وی شده و به کلی از عضویت در سایت منصرف خواهد شد. به همین دلیل لازم است راه های ساده و البته کوتاه را برای ثبت نام کاربران در فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید و فقط اطلاعات اولیه را دریافت کنید.

فروشگاه اینترنتی سازگار با موبایل

از آنجایی که امروزه درصد بالایی از کاربران با تلفن همراه خود کار می کنند و فروشگاه های آنلاین را با همان دستگاه مرور می کنند، لازم است فروشگاه اینترنتی خود را به صورت سازگار با موبایل طراحی و راه اندازی کنید.

به همین دلیل توصیه ما این است که به کمک طراحی سایت ریسپانسیو، فروشگاه اینترنتی خود را با قالب و محتوایی سازگار با گوشی های موبایل، تبلت، لپ تاپ، کامپیوتر و ... تطبیق دهید. با این کار قطعا می توانید فروش خود را درصد بسیار زیادی افزایش دهید.

کیفیت تصاویر در فروشگاه

یکی از مهم ترین مسائلی که می تواند توجه کاربران را به خود جلب کند کیفیت تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در فروشگاه اینترنتی شماست. به عنوان یک فروشگاه اینترنتی، لازم است تصاویر و ویدیوهای با وضوح بالا را در اختیار کاربران و مشتریان خود قرار دهید. یعنی باید علاوه بر کیفیت، تصاویری از زوایای مختلف در اختیار محصول قرار دهید.

در این زمینه باید اضافه کنیم که ملاحظات فنی رسانه ها و تصاویر وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. به همین دلیل تصاویری که به خوبی لود نمی شوند و زمان زیادی را از کاربر می گیرند می توانند تا حد زیادی امکان فروش شما را کاهش دهند. زیرا کاربر به دنبال سریع ترین و آسان ترین اطلاعات است.

ثبت نظرات کاربران در فروشگاه

بخش نظرات یا نظرات کاربران مهمترین بخش هر فروشگاه اینترنتی خوب محسوب می شود. کاربران برای اطمینان بیشتر در فروشگاه خود باید نظرات و دیدگاه های سایر خریداران و مشتریان شما را بدانند. این می تواند سطح صداقت و کیفیت کار شما را به کاربران نشان دهد.

علاوه بر این قسمت نظرات وب سایت می تواند تاثیر زیادی در امکان انتخاب و خرید محصول مناسب و صحیح تر برای مشتری و خریداران داشته باشد. به همین دلیل استفاده از بخش هایی مانند امتیازدهی، ثبت نظرات و بازدیدها و ... برای هر محصول می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

نحوه ارسال سفارش در فروشگاه اینترنتی

برای ارسال سفارشات و محصولات خریداری شده توسط کاربران، باید راحت ترین و کامل ترین راه ها را انتخاب کرد. برای این منظور باید تایم فریم های دقیقی را در اختیار کاربر قرار دهید و به او امکان انتخاب زمان مشخص را بدهید. به یاد داشته باشید که تحویل سریع و به موقع محصولات می تواند اعتماد مشتری را به شما افزایش دهد و میل به تکرار یک تجربه خرید شیرین و به موقع را برای او افزایش دهد.

قابلیت پشتیبانی از محصولات

داشتن یک تیم پشتیبانی حرفه ای و قدرتمند برای هر فروشگاه اینترنتی ضروری است. این موضوع می تواند برای پیگیری تحویل محصول، پیگیری انتقادات و شکایات مشتریان، بررسی مشکلات به وجود آمده، بررسی میزان رضایت کاربران و ... ضروری باشد. وجود تیم پشتیبانی مطمئن و دقیق باعث می شود مشتریان و کاربران شما بسیار راحت باشند.