سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی در راه اندازی فروشگاه های اینترنتی | سری اول

مرحله 1: در مورد جایگاه خود تصمیم بگیرید

این در اصل به معنای آنچه شما می خواهید بفروشید و به چه کسی می فروشید. برخی از کارآفرینان اولین بار ، تفکر زیادی را در جای خود قرار نمی دهند.

 

طاقچه شما بسیاری از موارد را تحت تأثیر قرار می دهد ، از جمله:

 

ارقام فروش شما

چقدر باید برای پشتیبانی مشتری تلاش کنید

خواه مشتری مکرر داشته باشید یا نه

به همین دلیل مهم است که کمی به فکر یک طاقچه استراتژیک باشید. برای تصمیم گیری به کمک نیاز دارید؟ این 10 استراتژی بی عیب و نقص برای انتخاب جایگاه تجارت الکترونیکی را بررسی کنید.

 

طاقچه شما به قطعات تقسیم شده است: قیمت ، مخاطب ، فرصت بازار.

 

ابتدا اجازه دهید در مورد قیمت گذاری صحبت کنیم.

 

در ابتدایی ترین سطح ، همه ما این مفهوم را درک می کنیم:

 

اگر کالاهای ارزان تری بفروشید ، افراد بیشتری ممکن است خریداری کنند ، اما ارزش متوسط ??سفارش (AOV) شما کوچکتر خواهد بود.

 

اگر کالاهای گران تری بفروشید ، احتمال خرید افراد کمتری وجود دارد ، اما AOV شما بزرگتر خواهد بود.

 

خوب ، پس کجا می توانم خط بکشم؟ آیا حداقل قیمت باید در نظر داشته باشید؟

 

در حالی که هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد ، سعی کنید اقلام خود را 100 دلار یا بالاتر قیمت دهید.

 

در اینجا دلیل اصلی آن وجود دارد:

 

پس از محاسبه هزینه های عملیات ، انبارداری و بازاریابی ، بیشتر صاحبان فروشگاه های تجارت الکترونیکی با سود 20-30 درصدی روبرو می شوند.

 

بگذارید بگوییم شما در کل محصولاتی که می فروشید 20? درآمد دارید.

 

اگر یک کالای 20 دلاری می فروشید ، در این فروش فقط 4 دلار درآمد کسب می کنید ، در صورتی که اگر کالایی 100 دلاری می فروشید ، 20 دلار درآمد کسب می کنید.

 

به این روش فکر کنید:

 

میزان زمان و انرژی شما برای پردازش و تحقق سفارش خود صرف می کنید بدون توجه به اینکه 20 دلار یا 100 دلار کالا می فروشید.

 

شما همچنین ممکن است صدای بیشتری برای جفتک انداختن (یا در این مورد ، جفتک انداختن برای وقت خود) دریافت کنید ، درست است؟

 

علاوه بر این ، وفاداری به برند ، محبوبیت و طول عمر نیز باید در نظر گرفته شود.

 

بیایید با وفاداری به مارک شروع کنیم.

 

به طور خلاصه ، شما می خواهید از طاقچه هایی که قبلاً نام های خانگی بر آنها تسلط دارد ، اجتناب کنید.

 

در اینجا یک مثال آورده شده است:

 

بگذارید بگوییم هدفون شما روی شما می میرد و شما باید یک جفت جدید خریداری کنید.

 

یا تلفن خود را بیرون می آورید و به وب سایت سونی (یا Bose ، Beats یا Sennheiser) می روید یا در یکی از فروشگاه های آنها رد می شوید (اگر شما افرادی هستید که قبل از خرید در رانندگی در محصولات آزمایشی خاص هستید).

 

این را با این سناریو دیگر مقایسه کنید:

 

بیایید بگوییم که شما در حال دکوراسیون مجدد هستید و تصمیم می گیرید که لوستر دقیقاً همان چیزی است که شما برای جاز کردن اتاق نشیمن خود نیاز دارید.

 

احتمالاً تلفن خود را بیرون آورده و "خرید لوستر به صورت آنلاین" یا "حمل و نقل رایگان لوستر" را در گوگل انجام دهید.

 

تفاوت رفتار را می بینید؟

 

در مکانهای تحت سلطه چند مارک ، مصرف کنندگان حتی به گزینه های دیگر هم فکر نمی کنند.

 

وفاداری به مارک آنها شروع می شود و آنها مستقیماً به سمت مارک هایی می روند که آگاهی بالاترین ذهن آنها را به خود اختصاص می دهند.

 

به آمار نگاهی بیندازید:

بدیهی است که این امر برای تازه واردانی که در بازارهای مستقر شده اند خوش یمن نیست.

 

بنابراین از این موارد مانند طاعون اجتناب کنید و با طاقچه ها و محصولاتی که باعث وفاداری زیاد برندها نمی شوند یا مارک هایی که از قبل برای نوع خاصی از محصولات جالب توجه هستند ، بچسبید.

 

بعد ، بیایید به محبوبیت برویم.

 

اکنون ، نمی گویم شما باید خود را محدود به فروش محصولات "پرطرفدار" کنید.

 

(در واقع ، این احتمالاً فکر بدی است ، زیرا ممکن است با از بین رفتن اعتیاد به مواد مخدره فروش خود را مساعد کنید).

 

درعوض ، باید سعی کنید طاقچه یا محصولی را شناسایی کنید که به تدریج محبوبیت خود را افزایش می دهد.

 

برای کمک به شما در این زمینه ، یک ابزار مفید: Google Trends.

 

کافی است کلمه کلیدی خود را به برق متصل کنید و خواهید دید که چه تعداد از افراد این اصطلاح را جستجو می کنند (در سراسر جهان یا در یک کشور خاص)

 

به عنوان مثال ، اگر اصطلاح "airfryer" را ببینید ، در 5 سال گذشته روند صعودی خوبی خواهید دید.

نمودار هر ساله در حدود دسامبر افزایش می یابد (ممکن است سرخ کن های هوا یک هدیه محبوب کریسمس باشد؟) ، اما اشکالی ندارد.

 

به سختی می توانید محصولی یا طاقچه ای پیدا کنید که مسیر صافی را نشان دهد ، اما تا زمانی که روند کلی مثبت باشد ، این به اندازه کافی خوب است!

 

آخرین و مهمترین ، طول عمر مشتریان خود را در نظر بگیرید.

 

این بیت شما را ملزم می کند که چند قدم جلوتر فکر کنید ، اما داشتن چنین آینده نگری هنگام شروع کار مهم است.

 

بعد از اینکه اولین فروش خود را انجام دادید و عملیات خود را به راحتی انجام دادید ، مرحله بعدی طبیعی کار در تولید درآمد بیشتر است.

 

چطوری این کار را انجام میدهی؟ بسیاری از کارآفرینان سعی می کنند ارزش مادام العمر مشتری (LTV یا CLTV) خود را افزایش دهند و آنها با استراتژی هایی برای هدف مجدد مشتریان فعلی خود و ادامه فروش به آنها روبرو می شوند.