یک فروشگاه آنلاین موفق بسازید
فکر فروش آنلاین می کنید ، اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنیم؟ دریغ نکنید. در این پست ، ما همه چیزهایی را که باید درباره راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدانید ، پوشش می دهیم.
حال ممکن است برای صرفه جویی در ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیکی و اضطراب ناشی از اجرای یک تجارت ، به سادگی در فروش آمازون یا eBay فکر کنید.
با این وجود ، راه اندازی فروشگاه اینترنتی شخصی شما کنترل کاملی بر انتقال تجربه مشتری پرهیجان و ایجاد یک برند قدرتمند به شما می دهد. کاری که نمی توانید به عنوان یک بازرگان در سایر بازارهای تجارت الکترونیک انجام دهید.
شاید تعجب کنید که چرا ما در مورد شروع یک فروشگاه اینترنتی در اواخر بازی صحبت می کنیم.
جواب ساده است؛ برنامه ریزی دقیق برای شروع یک فروشگاه اینترنتی پرسود مهم است. برنامه ریزی سخت ترین قسمت نیست. شروع کار است.
برای راه اندازی وب سایت فروشگاه آنلاین چه چیزی لازم دارم؟
اولین قدم برای ساختن یک وب سایت فروشگاه اینترنتی نمادین و موفق ، انتخاب یک نام دامنه با نام تجاری برای آن است.
بسیاری از وب سایت های تجارت الکترونیکی و فروشگاه های آنلاین وجود دارند که هویت آنلاین واقعا استثنایی دارند و برای ایستادگی از گله به یک نام فروشگاه اینترنتی خلاق نیاز دارید که کلیشه ها را خراب می کند و کلیشه ها را می شکند.
بسیاری از دارندگان فروشگاه های آنلاین متوجه نیستند که نام دامنه از یک مارک تجاری برای داشتن مارک تجاری استفاده می کند زیرا این اولین مکان لمسی برای افراد دارای مارک شما است.
با نگاهی به URL و نام تجاری شما ، مردم درک می کنند که شما چه کاری انجام می دهید.
بنابراین ، لازم است یک هویت آنلاین کوتاه ، واضح و به یاد ماندنی را برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید.
زیرا مطمئناً یک آدرس وب طولانی و بی دست و پا باعث می شود تا مردم از اعتماد به برند شما و تایپ کردن در آدرس وب فروشگاه اینترنتی شما جلوگیری کنند.
کدام دامنه را باید برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنم؟
کلمه "فروشگاه" در سطح جهان با عملکرد فروش یا محل خرید همراه است.
این باعث می شود. یک نام دامنه از نظر متنی بسیار غنی ایجاد شود که به وضوح در ارتباط با کار شما می باشد.
به همین دلیل نامی که دامنه .store را اسپرت می کند برای هر فروشگاه اینترنتی گزینه ای مناسب برای انتخاب است.
بودن یک نام دامنه نسبتاً جدید که صرفاً به وب سایت های تجارت الکترونیکی و نام فروشگاه های آنلاین در .store اختصاص داده شده است ، بسیار آسان است و درک آن آسان است.
این بدان معناست که می توانید با ایده های فروشگاه اینترنتی خود خلاقیت پیدا کنید و نامی کوتاه ، نرم و براق را انتخاب کنید که در اطراف آن می توانید یک برند بسازید.
یکی دیگر از مزایای ظریف استفاده از یک پسوند مربوطه ، قطعی و معنی دار مانند .store این است که باعث می شود یک خیابان درخشان به شما نشان دهد که نوآوری و خلاقیت را در برندینگ شما به نمایش می گذارد.
به عنوان مثال ، www.husk.store یک نمونه عالی از یک نام به یاد ماندنی فروشگاه اینترنتی است.
چگونه می توانم وب سایت فروشگاه آنلاین ایجاد کنم؟
ما 10 نکته را برای کمک به شما در ایجاد یک فروشگاه آنلاین ذکر کردیم که از بقیه شکوفا و متمایز می شود:
1. بفهمید چه چیزی بفروشید
به طور گسترده صحبت می کنید ، شما دو گزینه دارید. کالاهای کالایی یا محصولات منحصر به فرد. کالاهای بازرگانی شامل محصولاتی است که به راحتی در آمازون یا هر وب سایت تجارت الکترونیکی دیگر یافت می شود.
این موارد به ویژه شامل محصولات با مارک عمومی مانند کفش ، لباس کودک ، محصولات خانگی است که نام آنها را ذکر می کنیم.
محصولات منحصر به فرد بهترین فروش می کنند.
کاورهای تلفن سفارشی و کاورهای آیپد ، تی شرت های روبرو ، مانع های هدیه ویژه ، و غیره باعث فروش آسان می شوند زیرا در همه جا موجود نیستند.
یک طاقچه محصولی را انتخاب کنید که به آن علاقه مند هستید و در ایجاد و فروش آنلاین آن خوب هستید.
روندهای Google می توانند به شما کمک کنند آنچه را که در بازار دنبال می شود جستجو کنید.
2. مطمئن شوید که می توانید آن را بفروشید
اگر چیزی منحصر به فرد را می فروشید ، باید از ماندگاری محصول خود اطمینان حاصل کنید.
اندازه و وزن محصول را در نظر بگیرید زیرا این امر در تعیین هزینه های حمل و نقل نقش اساسی خواهد داشت.
هزینه های حمل و نقل بالاتر به حاشیه سود شما می خورد.
در صورت فروختن چیزی قابل فساد یا شکننده ، باید مراحل ذخیره سازی و حمل و نقل خود را بفهمید.
تحقیقات بازار را بطور کامل انجام دهید تا ببینید رقابت چیست و تمام چالش های دیگری که ممکن است سهم بازار و مقیاس پذیری بلند مدت شما را مختل کند ، در نظر بگیرید.
3. طراحی وب سایت خود را بصری کنید
وقتی فهمیدید که چگونه می توانید آن را بفروشید و مطالعه کرده اید ، باید وب سایتی را طراحی کنید که میزبان فروشگاه آنلاین شما باشد.
برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین سودآور (و متعاقباً ، یک برند) ، به یک طراحی وب سایت هوشمند نیاز دارید که به راحتی می توانید در آن جستجو کنید.
طبق یک مطالعه Kissmetrics ، 93? از خریداران ظاهر بصری را مهمترین عامل هنگام خرید می دانند.
با توجه به بودجه خود ، می توانید یک طراح وب استخدام کنید تا یک وب سایت برای فروشگاه آنلاین خود بسازد یا یاد بگیرید که خودتان کد گذاری کنید و یک وب سایت تجارت الکترونیکی برای تجارت آنلاین خود بسازید.
از طرف دیگر ، می توانید از سازندگان ساده وب سایت "کشیدن و رها کردن" مانند WordPress یا Shopify استفاده کنید که با هزاران الگوی شگفت انگیز تجارت الکترونیکی و گزینه هایی برای درج افزونه ها برای ساخت فروشگاه اینترنتی رویای خود همراه هستند.
عناصر طراحی باید شامل تصاویر با کیفیت بالا ، یک پالت رنگ آرامش بخش که با آرم و رهنمودهای مارک شما همگام است ، تایپوگرافی خوانا همراه با انتخاب قلم هوشمند ، فضای سفید کافی و دکمه های تماس فراخوان باشد.
طراحی کلی باید سفر کاربر را در ذهن داشته باشد و باید یک جریان منطقی از اطلاعات را دنبال کند.
طراحی وب سایت باید ساده باشد ، بنابراین مرورگرهای شما می توانند محصولات و خدمات مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند.
همچنین ، صفحه پرداخت را طراحی کنید تا یکپارچه و بدون اصطکاک باشد.
و در آخر ، اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما پاسخگو به موبایل است.
نداشتن وب سایت پاسخگو موبایل می تواند برای بسیاری از افراد معامله کننده باشد.
4. پشتیبانی از مشتری را به یک نسیم تبدیل کنید
یک محصول منحصر به فرد و طراحی وب سایت جذاب می تواند به شما در رانندگی فروش کمک کند اما اگر واقعاً می خواهید فروشگاه اینترنتی شما به موفقیت تبدیل شود ، شما باید پشتیبانی مشتری استثنایی را ارائه دهید.
علاوه بر این ، مشتریان شما باید اطمینان داشته باشند که شما پس از خرید اقدام به بازگشت آنها کرده اید.
تجربه مشتری با کیفیت بالا در ساختن یک برند و تبدیل خریداران به وفادارهای برند فاصله دارد.
برای تشویق خریداران جدید به خرید و اطمینان از خریداران موجود در خرید خود از مشتریان ، در همه مراحل تجربه خرید ، پشتیبانی مشتری را ارائه دهید.
شامل یک پنجره چت زنده به راحتی در دسترس یا یک فرم ساده باشید تا مشتریان بتوانند بدون هیچ مشکلی با شما تماس بگیرند.
می توانید برای مشتریان خود یکپارچه سازی چت بابات هوشمند هوش مصنوعی را انتخاب کنید تا مشتریان با شما ارتباط برقرار کنند.
5. دوباره معاملات را عالی کنید
فرضیه یک فروشگاه اینترنتی در این واقعیت نهفته است که مردم باید روی آن معامله کنند. توصیه می شود طیف گسترده ای از گزینه های پرداخت را در خود گنجانید ، بنابراین مشتریان شما معامله در وب سایت شما را آسان می کنند.
این همچنین باعث افزایش تجربه کلی خرید می شود.
جدا از اینکه پی پال را به عنوان گزینه پرداخت پرداخت می کنید ، باید گزینه هایی را برای پرداخت کارت های اعتباری ، کارت های بدهی و پول نقد در زمان تحویل درج کنید.
برای هدایت خرید و فروش و تبدیل و همچنین کاهش رها سبد خرید ، می توانید با برنامه های پرداخت تلفن همراه و ارائه دهندگان کیف پول الکترونیکی در ارتباط باشید تا اطمینان حاصل شود مشتریان شما معامله را تمام می کنند.
دریافت گواهینامه SSL برای وب سایت خود را فراموش نکنید.
یک گواهینامه SSL (لایه امن سوکت ها) از داده های حساس مشتری مانند شماره کارت اعتباری (که برای معامله آنلاین لازم است) محافظت می کند و معاملات آنلاین ایمن را تضمین می کند.
6. رسانه های اجتماعی را دوست خود قرار دهید
داشتن یک صفحه مارک برای فروشگاه آنلاین خود در چندین کانال رسانه اجتماعی مانند Facebook ، Instagram ، Snapchat و Twitter به طور قطع باعث جذب مشتری بالقوه و ایجاد حضور آنلاین می شود.
تعامل رسانه های اجتماعی می تواند از ارسال های ساده در فیس بوک گرفته تا تبلیغات حمایت شده در اینستاگرام باشد.
در حال حاضر اینستاگرام یک ویژگی برچسب خرید را ارائه می دهد که به مارک های تجاری امکان فروش آنلاین مستقیم از برنامه را می دهد ، فروشگاه آنلاین شما می تواند با ارسال پست های استراتژیک و به روزرسانی داستان ، تبدیل را انجام دهد.
همچنین می توانید از فیس بوک برای تجارت استفاده کنید تا به فروشگاه اینترنتی خود نسبت به رقبای خود برتری داشته باشید و از آنچه غول رسانه های اجتماعی ارائه می دهد استفاده کنید.
در صورتی که با دنیای قریب به اتفاق رسانه های اجتماعی اشتباه گرفته اید ، برای شروع این راهنماها را به تبلیغات فیس بوک ، تبلیغات اینستاگرام و تبلیغات اسنپ چت مراجعه کنید.
7. SEO را بهترین دوست خود قرار دهید
برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین که بتواند فروش را هدایت کند و تبدیل کند ، به افراد نیاز دارید تا بتوانند وب سایت خود را در موتورهای جستجو پیدا کنند.
اما چگونه ترافیک ارگانیک ایجاد می کنید؟ بهینه سازی موتور جستجو مهم است.
بیشتر صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک به بهانه اینکه یک فعالیت فنی یا یک فعالیت محور در سرمایه گذاری باشد ، توجه زیادی به SEO نمی کنند.
با این حال ، SEO مهمترین مهمات موجود در ابزارهای بازاریابی شما است.
وب سایت شما در موتورهای جستجو رتبه بالاتر می یابد اگر کلمات کلیدی دوستانه SEO را در محتوای وب سایت خود بگنجانید (شامل کلمات کلیدی در عناوین محصول و توضیحات محصول).
داشتن صفحه وبلاگ و یک استراتژی بازاریابی محتوا می تواند به پیشرفت بازی SEO شما کمک کند.
مرتباً محتوای تازه ای سرشار از کلمات کلیدی منتشر کنید و رتبه وب سایت خود را در موتورهای جستجو بالاتر ببینید.
می توانید از ابزارهایی مانند Google Adwords ، SEMrush و AHREF استفاده کنید تا لیستی از کلمات کلیدی برتر و معتبر را جستجو کنید.
8- محصول خود را به فروش برسانید
بررسی و رتبه بندی محصولات شما باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می شود.
از این گذشته ، کالای منحصر به فرد شما یک نوع است و یک خریدار می خواهد بداند آیا محصول با توضیحات ذکر شده مطابقت دارد یا خیر.
خریداران آنلاین کیفیت محصولات را بر اساس بازخورد خریداران دیگر تعیین می کنند.
از مشتریان خود بخواهید که پس از خرید یک بررسی را ترک کنند.
شما می توانید این کار را با ایجاد انگیزه در خریداران با تخفیف اندک برای خرید بعدی خود انجام دهید.
شامل یک ماتریس رتبه بندی ساده که نشان دهنده میانگین امتیاز و تعداد بررسی ها در بالای هر محصول است.
این اعداد به مشتریان در تصمیم گیری خرید کمک می کنند.
9- باعث شود مشتریان به برند شما اعتقاد داشته باشند
اثبات اجتماعی روشی برای بازاریابی است که توانایی هدایت فروش ، بهبود شهرت برند و تقویت اقتدار برند شما را در طاقچه شما دارد.
اثبات اجتماعی شامل نمایش لایک ها و دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی شما از طریق راهبردی است تا مشتریان شما بتوانند اعتبار فروشگاه اینترنتی شما را ارزیابی کنند.
به عنوان مثال ، اگر به یک مرکز خرید بروید و صدها نفر در خارج از خانه جمع شده یا به یک فروشگاه خاص مراجعه کنند ، تمایل دارید بدانید که چرا مردم در خارج از آن فروشگاه صف آرایی می کنند.
شما به طور ناخودآگاه اعتقاد دارید که این فروشگاه مکان مناسبی برای خرید است زیرا تعداد زیادی از افراد قبلاً در آنجا در مقایسه با یک فروشگاه دیگر وجود دارند که کسی در آن وجود ندارد.
همین منطق در مورد یک فروشگاه آنلاین نیز صدق می کند.
با نمایش تعداد لایک های فیس بوک یا توییتر ، می توانید اثبات اجتماعی در مورد اینکه فروشگاه شما قابل اعتماد است ایجاد کنید.
این بهترین راه برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین است که اعتماد به نفس ذینفعان شما را القا می کند.
10. بیشترین استفاده را از تجزیه و تحلیل کنید
به عنوان یک صاحب فروشگاه آنلاین ، می توانید استراتژی های رشد خود را با استفاده از تجزیه و تحلیل ها برای ردیابی و نظارت بر پیشرفت فروشگاه ، بسیار بهبود بخشید.
Google Analytics احتمالاً بهترین ابزار برای دسترسی به معیارهای مهم درباره فروشگاه شما است.
می توانید درصد فروش محصول ، تعداد بازدید از صفحه سایت و تعداد سبد خریدهای متروکه و سایر معیارهای خاص و مرتبط را ردیابی و اندازه گیری کنید.
برای تنظیم Analytics برای فروشگاه آنلاین خود ، این دستورالعمل ها را دنبال کنید.
وقتی Google Analytics را برای فروشگاه آنلاین خود تنظیم می کنید ، ویژگی "ردیابی تجارت الکترونیکی پیشرفته" را فعال کنید تا طیف گسترده ای از عملکرد کلی فروش خود را به دست آورید.