راه اندازی فروشگاه آنلاین فرش
سلام! شما کی هستید و چه مشاغلی را شروع کردید؟
من مانوئل ماس هستم و از سال 2001 با خانواده ام Mundoalfombra.com اداره می کنیم ، جایی که ما فرش و فرش می فروشیم ، بیشتر آنها در شهر ما در اسپانیا ایجاد شده اند : Crevillent (نزدیک آلیکانته). برادر من آنتونیو مدیر عامل ما است.
ما بیشتر در اسپانیا می فروشیم ، اما گاهی اوقات برخی از سفارشات بین المللی می رسند و ما از ارائه آنها خوشحال می شویم. :)
ما انواع فرش و فرش را برای مصارف خانگی و حرفه ای به فروش می رسانیم. به همه اشکال و اندازه ها ، همچنین مواد فکر کنید: الیاف طبیعی ، چرم ، پشم ، اکریلیک و غیره ... و شما فرش مناسبی برای نیازهای خود در فروشگاه ما خواهید داشت. همچنین ، ما متخصص در فرش درب و فرش به اندازه سفارشی هستیم. کمبود فروشگاه های اینترنتی تخصصی در فرش های سفارشی باعث شده تا وب ما در اسپانیا برای این نیازها مورد استفاده قرار گیرد.
ما از ابتدای این دهه به لطف SEO ، Google Ads و تبلیغات Facebook و Instagram رشد 20 درصدی داشته ایم و درآمد ماهانه 23K $ داریم.
سابقه شما چیست و چگونه به این ایده رسیدید؟
پدر من سابقه زیادی در تولید فرش دارد زیرا وی از 12 سالگی تاکنون در این صنعت در Crevillent کار کرده است ، بنابراین وی از محصول ، فرآیند ها ، تأمین کنندگان و افرادی که این کار را در 27000 ساکن ما انجام می دهند ، می داند.
من اوایل سال 2000 مهندسی کامپیوتر خواندم و دنیای آنلاین را دوست داشتم. من آن زمان می دانستم که آینده نزدیک تجارت شبکه جهانی وب خواهد بود و تجارت الکترونیکی طی چند سال آینده منفجر خواهد شد. من اولین سفارشات خود را در Amazon.com از اسپانیا یا eBay در سالهای اول به یاد می آورم ... کتاب ها و سایر محصولات حدود چند هفته تا رسیدن به خانه سفر می کردند ...
شروع هزینه ها ، درآمد و فرصت های سود برای بیش از 1000 ایده.
ایده بعدی خود را پیدا کنید
بنابراین تلفیق اینترنت و دنیای فرش روشن بود ، سپس Mundoalfombra.com ایجاد شد. متخصصان فرش و فرش وارد دنیای آنلاین شدند. محصولات ساخته شده در همان شهر با سرویس دهی مستقیم ، کیفیت عالی ، زمان کوتاه تحویل در اسپانیا و پرتغال ، قیمت مناسب ، پشتیبانی مشتری استثنایی و ارتباط خوب با تأمین کنندگان. این تجربه در دنیای آفلاین با یک شرکت جدید به صورت آنلاین ارسال شد. از تجربه شرکت پدربزرگ و مادربزرگ قدیمی ، متولد 1890 ، تا دهانه جدید ، و از فرشهای الیاف طبیعی گرفته تا صدها مدل و الیاف مختلف.
Mundoalfombra.com با یک وب کم برنامه ریزی شده و حوصله ، به شماره یک فروشندگان فرش در اسپانیا تبدیل شد. خوب ، ما در آغاز تنها تنها و اولین بودیم اما رقبا سالها برای اشغال صفحات Google آمدند ، جایی که بیشترین بازدید خود را به دست آوردیم ، اما در اینجا اکنون ، تقریباً 20 سال بعد ، ما در حال رقابت با شرکت های بزرگی مانند آمازون ، زارا هستیم. خانه یا ایکیا.
ما را در مراحل طراحی ، نمونه سازی و ساخت اولین محصول خود قرار دهید.
محصولات ما بیشتر در Crevillent تولید و تولید می شود ، جایی که 90? فرشها و فرشهای اسپانیایی ساخته می شود. همچنین ، بخش کوچکی از فهرست ما مملو از محصولات تأمین کنندگان بین المللی است ، به ویژه با برخی از الیاف مانند بامبو یا الیاف نارگیل.
اگر می خواهید بهترین گزینه را برای حفظ مشتری انتخاب کنید ، به خدمات عالی مشتری بروید.
سالهای اول ما با یک راه آسان ، یک فروشگاه فرش اینترنتی-محلی-تخلیه ، با چند روش آسان برای شخصی سازی یک جفت محصول و دیگر موارد ، کار کردیم. سالهای اول ما در فضای کمی در خانه کشورمان بود که هر سفارش را با عشق و دقت بسیار آماده می کرد.
اکنون ، سال ها بعد ، ما انبار و فرآیند پرداخت خود را داریم تا بازده محصول را به صفر برسانیم و بسته بندی عالی برای محافظت از محصول داشته باشیم.
روند راه اندازی تجارت را شرح دهید.
برای بدست آوردن اولین بازدید کننده آنلاین فقط چند هفته طول کشید زیرا در ابتدا بازاریابی آسان بود: فقط ما می توانستیم در برخی از مجلات آفلاین و یک جفت سایت خبری محلی ظاهر شویم. همچنین ، برخی از تماس های تلفنی با طراحان خانه ، معماران ، تماس های قدیمی سایر شرکت ها سفارشات خوبی را ممکن کرده است.
سپس ، Google ظاهر شد و Google Adwords به گسترش محصولات ما کمک کرد و آنها را در مقابل مشتریان آینده ما قرار داد. سئو سایت ما عالی بود ، اما بدون اینکه بدانیم ، و ما در آن زمان تنها تجارت الکترونیکی بودیم که در اسپانیا فرش و قالیچه به صورت آنلاین می فروختیم. فروشگاه بزرگ ، خرده فروش بزرگ ... فقط ما و یک جفت فروشگاه چندتایی.
تجارت ما همیشه بدون نیاز به بودجه یا وام خارجی با بوت استرپ اجرا می شد. تمام پول برای تکمیل تمام محصولات در بهبودهای جدید ، ماشین آلات یا لوازم جانبی دوباره سرمایه گذاری شد. و سپس ، سال به سال فداکاری روزانه ما رو به رشد بود.
اولین نسخه وب ما به زبان ASP مایکروسافت ساخته شد و حدس بزنید که برای اینترنت اکسپلورر در 800x600 پیکسل بهینه سازی شده است! در اینجا شما یک Archive.org Wayback Machine زیبا از آن زمان ها گرفته اید.
همانطور که مشاهده می کنید ، ما روشهای UX خوبی را به عنوان فیلتر جستجو یا دسته های مهم موجود در خانه توسعه داده ایم. به یاد داشته باشید این سال 2001 بود.
همچنین در سال 2009 ، ما تغییر بزرگی در Prestashop CMS ایجاد کردیم ، که از آن زمان استفاده می کنیم. در آن زمان Mundoalfombra وجود دارد:
چگونه-در-اوایل دهه 2000 شروع به فروش آنلاین فرش و فرش کردیم
در آن زمان ، ما یاد گرفتیم که اولین بودن و برقراری ارتباط با آن بسیار مهم است و باعث می شود در جایی که اکنون هستیم قرار بگیریم. همچنین برای آوردن مدل های جدید ، ایجاد روش های جدید برای خرید فرش و فرش ، ارائه گزینه های مختلف به مشاغل ، فریلنس ها ، معماران و غیره ... و همیشه ، و همچنین می گویم برای همیشه لطفا برای بهترین خدمات و توجه به مشتری.
هر از گاهی ، تهیه برخی از محصولات آسان و ارزان برای جلب نظر مشتریان و کانال های دیگر ، مانند رسانه های اجتماعی ، جالب است. در سال 2017 ما این دروازه را با کلمات معروف یک زن شایعه معروف اسپانیایی آماده کردیم.
توسط صدها نفر فروخته شد ، در کانال های رسانه های اجتماعی ما هزاران نفر بازتوییت و پسندیده شد و همچنین توسط برخی از افراد مشهور که می خواستند آنها را در پروفایل های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند ، خریداری شد. این باعث شد Mundoalfombra در بسیاری از مشتریان احتمالی آینده ظاهر شود.
از زمان راه اندازی ، چه چیزی برای جذب و حفظ مشتری مفید بوده است؟
تلاش های بزرگ ما در زمینه SEO و Google Ads انجام شده است ، این کانال هایی هستند که از ابتدا برای ما بهتر کار می کنند. همچنین سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی یا کانال های دیگر بسیار مهم است ، اما حضور Google ما بهینه شده و هر سال هزینه ترافیک برای ما کمتر است.
Semrush این آمار مربوط به سالهای گذشته را نشان می دهد:
چرا اگر می توانید حضور خود را نزدیک به پایین بهینه کنید ، چرا باید در قسمت بالای قیف هزینه زیادی صرف کنید؟ مردم بیشتر تمایل دارند کالاهای شما را خریداری کنند و علاقه شما را پیدا کنند و آنچه را می فروشید جستجو کنند ، در آن مرحله با بهترین مهمات خود به آنها حمله کنید :)
همچنین ، با استفاده از هدف گیری مجدد ، بازدیدکنندگان را هنگام بازدید و خرید با استفاده از تبلیغات رسانه های اجتماعی (فیس بوک ، اینستاگرام) و Criteo به وب خود برگردانیم. ما همچنین سیستم عامل های وابستگی را آزمایش کردیم اما آنطور که فکر کردیم کار نکرد.
شاید شما در فروش چیزی که می فروشید متخصص باشید ، اما اکثر مردم این کار را نمی کنند ، بنابراین نسبت به فروشگاه یا محصولات شما ترس یا بی اعتمادی خواهند داشت ، مخصوصاً وقتی که چیزی از شما نمی دانند. بنابراین به آنها نزدیک باشید ، کانالهای ارتباطی را باز نگه دارید و آماده مشاوره و راهنمایی آنها برای بهترین گزینه باشید.
اما اگر من نیاز به انتخاب بهترین گزینه برای حفظ مشتری دارم ، خدمات عالی مشتری است. در میان بسیاری از چیزهای دیگر که شما در حال حاضر فکر می کنید ، شما به یک دلیل آسان باید به آینده و مشتریان فعلی خود کمک کنید: آنها نمی توانند در مقابل شما باشند ، آنها باید به شما اعتماد کنند و از خرید فرش شما از صدها کیلومتر راحت باشند. دور.
و اگر به آمازون فکر کردید ، متاسفم اما نه. ما به دلیل هزینه ها و کمیسیون ها و همچنین رقبای بین المللی که شرایط بهتری در قیمت محصول و مالیات دارند ، برنامه ای نداریم. و با آمازون می دانید که آنها مشکلی در کنار گذاشتن زنجیره تأمین ندارند و وقتی کالایی خیلی خوب می فروشد مستقیماً به تولید کننده می روند ... بنابراین ... امروز می خندد ، فردا اشک می ریزد.
امروز وضعیت شما چطور است و آینده چگونه است؟
ما از سال اول سودآور هستیم و از 5 سال گذشته هر ساله حدود 15 درصد رشد می کنیم.
ما در اسپانیا مارک و برند خوبی داریم و نه تنها کاربران خانگی بلکه متخصصان محصولات ما را بررسی می کنند و با ما کار می کنند. به هتل ها ، معماران ، دکوراتورها ، شرکت های تجاری و غیره فکر کنید ...
اکنون ، پشم ، الیاف طبیعی ، اکریلیک ، چرم ، وینیل ... همه در فهرست ما وجود دارد و انتخاب آنها اکنون بیش از هر زمان دیگری آسان تر است.
محصولات ما ساخته شده اند تا دوام داشته باشند ، بنابراین این مسئله برای نرخ های مکرر مشتری (فقط چند سال در سال) مشکل است. اما دیدار با یک مشتری قدیمی چیز خوبی است که خوشبختی و تمایل او برای خرید یک فرش متفاوت دیگر را به ما می گوید.
برنامه های آینده ما مبتنی بر بین المللی سازی است ، در درجه اول اروپا و بعداً احتمالاً آمریکا ، اما هنگامی که با جعبه ها و محصولی مانند ما کار می کنید ، تدارکات بین المللی گاهی اوقات دشوار می شود. همچنین ، هدف ما قرار دادن و نگهداری Mundoalfombra به عنوان یک مرجع و متخصص در اسپانیا برای خرید فرش و قالیچه ، بالاتر از سایر مغازه های مهم چند مارک یا بازار است.
از طریق راه اندازی کسب و کار ، آیا چیز خاصی مفید یا سودمندی یاد گرفته اید؟
شروع ما دشوار بود ، اما به یک دلیل خوب: تجارت الکترونیک در آن روزها سخت بود ، به یاد داشته باشید که اوایل دهه 2000 بود که ما شروع به فروش از طریق خالص کردیم. این باعث شد که در سالهای اول کسب و کار هیچ رشد نکند اما ما تجربه زیادی کسب کردیم. همچنین ، مارک ما به رسمیت شناخته شد و قدیمی شد ، به طوری که در مقابل چالش های جدید در نقاط خوبی قرار گرفت ، چیزی که باعث شد در چند سال آینده به لطف تلاش های برند و سئو ، رشد زیادی داشته باشیم.
همه راه ها تا امروز یادگیری مداوم در زمینه فروش ، منابع انسانی ، تدارکات ، بازاریابی ، فناوری اطلاعات ، نرم افزار یا حتی تصمیمات مربوط به وضعیت دفتر بوده است. ما در حال حاضر از 2 نفر با وقف نیم روز به 6 نفر و برخی از تأمین کنندگان مهم که به ما اختصاص داده شده اند نیمی از روز رسیده ایم.
برای ما بسیار مهم بوده است که در تیم چندین پروفایل کاری متفاوت داشته باشیم: پدر ما به عنوان یک متخصص محصول ، برادران من به عنوان کارشناس فروش ، حسابداری و طراحی و من به عنوان یک تکنسین و بازاریاب. این نکته: تکمیل یکدیگر برای پیشبرد یک تجارت پیچیده مانند این است.
از چه بستر / ابزاری برای تجارت خود استفاده می کنید؟
ما از نسخه 1.3 Prestashop برای وب و همچنین برخی از ابزارهای منبع باز مانند WordPress برای وبلاگ خود ، Dolibarr یا Thunderbird برای خدمات مشتری و CRM استفاده می کنیم.
همچنین ، Metricool برای کنترل رسانه های اجتماعی ما یا Revi برای دریافت بازخورد و بررسی از مشتریان.
تأثیرگذارترین کتاب ها ، پادکست ها یا منابع دیگر کدام بوده اند؟
ست گودین: گاو بنفش ، Linchpin
جیسون فرید: ReWork
همچنین فرناندو ماشیا و کتابهای SEO او ، گای کاوازاکی ، تیم فریس ... من در این 20 سال کتابخانه خوبی ساخته ام. ؛)
مشاوره ای برای سایر کارآفرینانی که می خواهند شروع کنند یا تازه کار خود را شروع می کنند؟
این نکته را همیشه بخاطر بسپارید: شاید شما در فروش چیزی که می فروشید متخصص هستید ، اما اکثر مردم این کار را نمی کنند ، بنابراین نسبت به مغازه یا محصولات شما ترس یا بی اعتمادی خواهند داشت ، مخصوصاً وقتی که چیزی از شما نمی دانند. بنابراین به آنها نزدیک باشید ، کانالهای ارتباطی را باز نگه دارید و آماده مشاوره و راهنمایی آنها برای بهترین گزینه باشید.
بسیاری از کارآفرینان در انتخاب محصول شکست می خورند ، به همین دلیل توصیه می کنم همیشه با یک محصول نزدیک ، چیزی محلی یا با تامین کنندگان نزدیک شروع کنید. هزینه ها کمتر خواهد بود و احتمالاً مشکلات تدارکاتی نزدیک به صفر خواهد بود.
همچنین ، خطرهای کنترل شده را بپذیرید ، اکنون آزمایش و شکست ارزان تر از همیشه آسان تر است. خدمات و ابزارهای آنلاین شما را با چند دلار آماده راه اندازی می کنند ، بنابراین بروید و آزمایش کنید ، بفروشید و بازخورد بگیرید ، احتمالاً نزدیک تر از آن چیزی هستید که فکر می کنید به موفقیت برسید.
برای یادگیری بیشتر به کجا می توانیم برویم؟
سایت اینترنتی
فیس بوک
توییتر
اینستاگرام
-
مانوئل ماس ،
بنیانگذار Mundoalfombra.com
شما میخواهید کسب و کار خود را راه بیندازید؟
سلام ??من پت والز هستم ، بنیانگذار Starter Story.
ما با صاحبان مشاغل موفق مصاحبه می کنیم و داستان های مربوط به تجارت آنها را به اشتراک می گذاریم با به اشتراک گذاشتن این داستان ها ، می خواهیم به شما در شروع کار کمک کنیم.
آیا علاقه مند به شروع کار خود هستید؟ به Starter Story Premium بپیوندید تا بهترین مشاغل شروع و رشد کسب و کار خود را بدست آورید:
متصل شوید + از کارآفرینان موفق مشاوره بگیرید
راهنماهای گام به گام نحوه شروع و رشد
دسترسی انحصاری و زود هنگام به بهترین مطالعات موردی در وب
و خیلی بیشتر!